Трибина младих – педесет година касније: Група КÔД и Група Ǝ на трибини младих, 4. епизода

Какви су текстови објављивани у часописима Поља, Уј симпозион, Индекс, али и часописима-самиздатима које покрећу сами чланови концептуалних група? Стручна јавност је била у недоумици: како колекционирати такву врсту уметности и како се према њој односити? Какав је био утицај хрватских и словеначких уметника и група, нарочито групе ОХО, на прве радове новосадских концептуалиста. Јерко Денегри и Мишко Шуваковић говоре о утицају теорије, филозофије, лингвистике и науке на њихове радове. Шуваковић наглашава пресудни утицај Марсела Дишана у чијим се радовима предмет преображава у уметничко дело. Покрајински секретар СК Војводине Мирко Чанадановић

2025

Режисер/ка:

Трибина младих – педесет година касније

Трибина младих – педесет година касније

Дела и активности војвођанских уметника који су од почетка до средине седамдесетих година прошлог века деловали на Трибини младих у Новом Саду, оставиле су велики траг у југословенској, српској, али и у европској неоавангардној и концептуалној уметности не само непосредно после окончања рада уметничких група Код. ⱻ (Обрнуто Е), Е-Код, јануар-фебруар, него и касније. Већина чланова група постали су касније угледни уметници и књижевници, попут Слободана Тишме, Владимира Копицла, Мирослава и Божидара Мандића, Пеђе Вранешевића, Вујице Решин Туцића, Славка Богдановића, Каталин Ладик и др. Данас се уметничкој и културној јавности откривају уметници о чијем се тадашњем раду мало знало. Стицајем политичких и друштвених околности била је створена атмосфера отвореног уметничког универзитета која је била изузетак у социјалистичким државама.

2025