Час анатомије: Заводљива књижевност
"Биће довољно ако кажем да сам ја Хуан Пабло Кастел, сликар који је убио Марију Ирибарне". Ово је прва реченица романа Тунел великог аргентинског писца Ернеста Сабата. Многи ће препознати и ову уводну реченицу, "Све је почело с погрешним бројем. Телефон је у глуво доба ноћи зазвонио три пута, и глас с друге стране жице тражио је неког другог, не њега". Написао је Пол Остер у првом делу Њујоршке трилогије, Град од стакла, свакако његовог, за широку читалачку публику, најпознатијег дела. Ново издање Часа анатомије има двопланску композицију. С једне стране је омаж "најевропскијем америчком писцу" како је то записао други писац, Миљенко Јерговић а са друге, анализа феномена заводљивости у литератури. Тачније, анализа питања када је књижевност заводљива.